-
Jak je vypočítána moje nabídka?
Vaše nabídka bude vypočítána na základě Vámi uvedené roční spotřeby elektřiny či plynu a Vámi zvoleného kraje. Pokud neuvedete Vaši roční spotřebu, bude Vaše nabídka úspory za elektřinu vypočítána na základě počtu členů domácnosti a nabídka úspory za plyn na základě účelu jeho použití a rozlohy domácnosti, podle údajů uvedených ve Vašem Profilu odběratele energií. Pro porovnání cen použijeme údaje o Vašem současném produktu u stávajícího dodavatele. Pokud nebudou k dispozici údaje o konkrétním produktu či stávajícím dodavateli, použijeme nejběžnější produkt Vašeho stávajícího dodavatele nebo nejběžnějšího dodavatele ve Vámi zvoleném kraji. Ve výpočtu úspory budou zahrnuty distribuční náklady a daně. Speciální slevy a bonusy nebudou zohledněny. Skutečná úspora se může lišit, například v důsledku změny cen u stávajícího dodavatele, změny ve výši distribučních nákladů, daňové změny, odlišné roční spotřeby atd.
-
Jak probíhá změna dodavatele?
Dodavatele změníte zcela jednoduše. Po vyplnění krátkého formuláře pro změnu dodavatele od nás obdržíte potvrzující e-mail. Následně předáme Vaše data vítěznému dodavateli, od kterého dostanete do dvou týdnů předvyplněnou smluvní dokumentaci k podpisu. Podepsané dokumenty je třeba poslat nejpozději do 7 dnů zpět v přiložené odpovědní obálce. Vítězný dodavatel se postará o zrušení Vaší stávající smlouvy a tím bude Vaše změna dodavatele úspěšně dokončena.
-
Adresa mého trvalého bydliště je jiná než adresa odběrného místa. Mohu i tak změnit dodavatele?
Ano můžete. Stačí, když Vaše adresy uvedete v krátkém Formuláři pro změnu dodavatele, ke kterému se dostanete kliknutím na “Pokračovat” na stránce s Vaší osobní nabídkou.
-
Přijal/a jsem nabídku, ale změnil/a jsem názor. Jak můžu zrušit změnu dodavatele?
Pokud uzavřete smlouvu mimo provozovnu dodavatele, tj. například po telefonu, přes internet, nebo zašlete Vámi podepsanou smlouvu, kterou jste obdrželi od dodavatele zpět dodavateli prostřednictvím pošty či emailu, můžete od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od jejího uzavření. Pokud uzavřete smlouvu mimo provozovnu dodavatele, můžete ji také bez sankcí vypovědět do 15. dne od zahájení dodávky elektřiny nebo plynu s výpovědní dobou 15 dnů běžící od prvního dne měsíce následujícího po doručení Vaší výpovědi dodavateli.
-
Jak zjistím, jakou mám smlouvu se současným dodavatelem?
Před změnou dodavatele energií pečlivě zvažte nabídku budoucího dodavatele, ale i podmínky ukončení smlouvy s tím stávajícím, aby se vám změna vyplatila. Před uzavřením nové smlouvy musíte vědět, jestli jste uzavřeli svou stávající smlouvu na dobu neurčitou či určitou, v jakých lhůtách můžete stávající smlouvu vypovědět a zda máte povinnost v souvislosti s ukončením stávající smlouvy zaplatit smluvní pokutu či jiné poplatky. O úplné a pravdivé údaje můžete požádat ústně nebo telefonicky. Pokud dodavatel odmítne údaje sdělit, můžete podat žádost prostřednictvím e-mailu s potvrzením doručení nebo dopisu, který doporučujeme uschovat jako případný důkaz. Vyžadujte, aby vám dodavatel sdělil požadované údaje písemnou formu, vyhnete se tak možným budoucím sporům s dodavatelem ohledně práv a povinností obou smluvních stran. Vzor Žádosti o úplné a pravdivé údaje o smlouvě o dodávce energie najdete zde: Žádost o úplné a pravdivé údaje o smlouvě o dodávce energie.
-
Mám smlouvu na dobu určitou, mohu i tak změnit dodavatele?
Vaše situace a možnost změnit dodavatele se v takovémto případě liší podle toho, kdy končí platnost Vaší stávající smlouvy:
- Máte-li smlouvu na dobu určitou, která vyprší před 31. 12. 2018, můžete změnit dodavatele v rámci naší kampaně Chci výhodnější energie. Nejzazší datum, kdy vítězný dodavatel zahájí dodávku energií je 1. 1. 2019. Pokud vaše stávající smlouva končí před tímto datem, bude vítězný dodavatel řešit váš přechod s ohledem na stávající smlouvu – tedy na vás „počká“, aniž byste museli smlouvu předčasně vypovídat.
- Máte-li smlouvu na dobu určitou, která končí v období do května 2018, přechod k vítěznému dodavateli se pravděpodobně nestačí uskutečnit dříve, než skončí Vaše stávající smlouva. V takovém případě doporučujeme, abyste se stávajícím dodavatelem uzavřeli navazující smlouvu na dobu neurčitou, nebo uzavřeli smlouvu na dobu neurčitou s jiným dodavatelem. Smlouvu na dobu neurčitou budete moci vypovědět s maximálně tříměsíční výpovědní lhůtou a přejít k vítěznému dodavateli, budete-li mít zájem o naši nabídku.
- Pokud vaše stávající smlouva končí až po 1. 1. 2019, a přesto budete chtít přejít k novému dodavateli, může po vás stávající dodavatel požadovat smluvní pokutu, případně poplatek za předčasné ukončení smlouvy. Zjistěte si tedy výši této smluvní pokuty či poplatku u stávajícího dodavatele. Až od nás dostanete osobní nabídku, můžete se rozhodnout, zda se vám i tak nevyplatí změnit s námi dodavatele. Výsledná úspora může být vyšší, než sankce, kterou zaplatíte stávajícímu dodavateli.
-
Ještě jsem se nepřihlásil/a do kampaně Chci výhodnější energie. Mohu se ještě pořád ucházet o novou nabídku?
Registrace uživatelů do hromadné změny dodavatelů oficiálně skončila ke dni aukce. Nyní je možné ucházet se o místa, která se uvolní po spotřebitelích, již se rozhodnou nevyužít naší nabídky. Stačí vyplnit registrační formulář na stránce www.ChciVyhodnejsiEnergie.cz a počkat do první poloviny dubna na zprávu, zda má vítězný dodavatel ještě kapacitu vás přijmout. Registrace je nadále zdarma a nezavazuje vás k přechodu k novému dodavateli.
-
Jaké informace jsou vyžadovány pro změnu dodavatele?
Pro změnu Vašeho stávajícího dodavatele stačí v krátkém Formuláři pro změnu dodavatele vyplnit kromě Vašich identifikačních a korespondenčních údajů také základní údaje o Vaší spotřebě energií a platební údaje.
-
Co musím udělat, abych získal/a nabídku úspory v Chci výhodnější energie?
Registrovat se můžete vyplněním jednoduchého formuláře na naší webové stránce. Potřebujeme od Vás znát jenom pár osobních údajů, registrace zabere pár minut. Každý, kdo vyplní svůj osobní profil, od nás dostane nabídku s výpočtem potenciální úspory za energie. Veškeré informace a potřebné údaje týkající se spotřeby energií najdete na svém ročním vyúčtování. Osobní nabídku Vám zašleme e-mailem během několika týdnů po uskutečnění aukce. Vzhledem k tomu, že nabídku nejste povinen/a přijmout, je už jenom na Vás jestli ji využijete, nebo ne.
-
O novou nabídku mám zájem, chci tedy změnit dodavatele elektřiny nebo plynu. Co pro to mám udělat?
Svou osobní nabídku najdete na odkazu, který Vám byl zaslán e-mailem. Na stránce s nabídkou si můžete nabídku prostudovat, změnit své údaje i zahájit proces změny dodavatele elektřiny nebo plynu. Pro změnu dodavatele budete přesměrován/a na formulář a požádán/a o vyplnění některých dalších informací, jako jsou Vaše platební údaje apod. Veškeré údaje zpracujeme přes zabezpečené připojení. Vaše žádost o změnu dodavatele bude postoupena dodavateli energie, který s Vámi vyřídí veškeré další náležitosti a bude Vás informovat o začátku nového smluvního období.
-
Kde najdu požadované informace o své současné spotřebě energií?
Veškeré potřebné údaje najdete na svém ročním vyúčtování za elektřinu či plyn. Pokud takový doklad nemáte, doporučujeme Vám kontaktovat svého dodavatele, který je povinen Vám tyto informace poskytnout.
-
Z jakého důvodu je nutné uvést mou e-mailovou adresu pro účast v kampani?
Vaše e-mailová adresa je potřebná k tomu, abychom Vám mohli zaslat informace o výsledku aukce a výpočet Vaší potenciální úspory.
-
Mohou se kampaně účastnit firemní odběratelé?
Ne, kampaň je určena pro změnu dodavatele energií pro osobní potřebu, tj. pro spotřebitele (kategorie domácnost).
-
Z jakého důvodu jsem dosud nedostal/a nabídku?
E-maily informující o výsledcích aukce a Vaší osobní úspoře budou poslány nejpozději v druhé polovině března 2016. Pokud jste ale tyto informace nedostali do konce března, zkontrolujte prosím svou složku nevyžádané pošty. Používáte-li e-mailový účet Seznam nebo Gmail, mohl se e-mail dostat do složky Hromadná pošta (Seznam) či Promo akce (Gmail). Abyste předešli tomu, že kvůli tomuto třídění pošty přehlédnete e-maily od nás, přidejte si e-mailovou adresu energie@dtest.cz do svého adresáře. Samozřejmě nás také můžete kontaktovat na čísle 272 272 271, každý všední den od 9:00 do 17:00. Na základě údajů, které jste zadali při registraci, jsme schopni Vám poskytnout veškeré potřebné informace nebo e-mail opakovaně poslat.
-
Odkdy mi bude dodávána elektřina nebo plyn dle nové smlouvy?
Dodávky energií Vám budou dodávány, jak nejdříve to bude možné, což záleží také tom, zda máte smlouvu na dobu určitou či neurčitou. V případě, že máte sjednanou smlouvu na dobu určitou, smlouva Vám uplyne k datu, na kterou byla uzavřena. Může se však stát, že se smlouva na dobu určitou automaticky prodlouží na další období. Takto prodlouženou smlouvu pak zpravidla není možné ukončit před jejím koncem vůbec, nebo jen se zaplacením smluvní pokuty. Výše smluvní pokuty se může odvíjet také od doby, která Vám zbývá do uplynutí smlouvy. V takovém případě je možné se s vítězným dodavatelem dohodnout na takovém datu zahájení dodávek, které pro Vás bude vzhledem k výši smluvní pokuty výhodné. Máte-li smlouvu na dobu neurčitou, může být vypovězena se sjednanou výpovědní lhůtou, která však nesmí být delší než zákonná tříměsíční lhůta.
-
Musím zaplatit poplatek za ukončení své současné smlouvy?
To záleží na smlouvě a podmínkách, které máte u stávajícího dodavatele. Dodavatel je Vám povinen na Vaši žádost sdělit dobu, kdy Vám smlouva končí. Dodavatele se dále zeptejte na své povinnosti spojené s předčasnými ukončením smlouvy, tj. zda Vám nehrozí smluvní pokuta či nejste povinni zaplatit například deaktivační poplatek. V případě nejasností nás můžete kontaktovat na čísle 272 272 271.
-
Moje stávající smlouva je vedena na jiného člena mé domácnosti. Může tato skutečnost způsobit problémy při přechodu k novému dodavateli?
Ano, může, protože k uzavření nové smlouvy je oprávněna pouze osoba, která je odběratelem energie podle stávající smlouvy. Pokud se stane, že jste se k aukci přihlásili, ale stávající smlouva je vedena na jiného člena Vaší domácnosti, obraťte se na naši kontaktní linku 272 272 271, kde Vám poradíme, jak dále postupovat.
-
Jaké údaje jsou používány při výpočtu ročních výdajů?
V úvahu jsme vzali jenom údaje, které jste nám poskytli při registraci. Pokud jste nám poskytli údaje o Vaší současné spotřebě energií, jsme schopni vypočítat Vaši osobní úsporu. Pokud ale tato informace chybí, můžeme Vám nabídnout pouze informaci o úspoře průměrné, odhadované na základě počtu členů vaší domácnosti. Veškeré naše výpočty zahrnují DPH a všechny ostatní slevy spojené s měsíční zálohou a on-line fakturací.
-
Odebírám pod svým jménem elektřinu či plyn ve více nemovitostech. Je možné uzavřít smlouvu pro každou nemovitost zvlášť?
Ano, je to možné. Každé odběrné místo musí být do kampaně registrováno samostatně a pro každé odběrné místo bude také vypracována samostatná nabídka a podepsána samostatná smlouva.
-
K jakému účelu slouží osobní odkaz (URL) v e-mailu s nabídkou?
Odkaz, který najdete v e-mailu, vede přímo na stránku s Vaší osobní nabídkou. Nabídka je založena na údajích, které jste uvedli při registraci. Na stránce je také možné změnit veškeré osobní údaje.
-
Jak mohu změnit údaje, které jsem zadal/a při registraci?
Po registraci jste obdržel/a e-mailem potvrzení s odkazem na svůj osobní profil. Na tomto odkazu můžete v profilu měnit své osobní údaje. Případně můžete zavolat na naši kontaktní linku na čísle 272 272 271.
-
Co je to EAN kód a kde ho můžu najít?
EAN kód je zkratka pro European Article Numbering. Kód najdete na svém vyúčtování. Tvoří ho 18 znaků a obsahuje informace o místě dodávky elektřiny.
-
Co je to EIC kód a kde ho můžu najít?
EIC kód je zkratka pro Energy Identification Code. Kód najdete na svém vyúčtování. Tvoří ho 16 znaků a obsahuje informace o místě dodávky plynu.
-
Jelikož jsem se nedávno přestěhoval/a, neumím odhadnout svou roční spotřebu. Můžu i bez znalosti své spotřeby získat nabídku?
K vypracování osobní nabídky je nutné znát údaj o své spotřebě. Pokud tento údaj není znám, můžeme Vám zaslat pouze výpočet založený na průměrné spotřebě, odhadované na základě počtu členů Vaší domácnosti. Veškeré naše výpočty zahrnují DPH a všechny ostatní slevy spojené s měsíční zálohou a on-line fakturací.
-
V současném bydlišti bydlím několik měsíců. Musím čekat celý rok, než budu moci změnit dodavatele?
Nemusíte čekat celý rok, můžete se zapojit. Vaši osobní úsporu jsme však schopni vypočítat jen pokud jste nám poskytli informace o své současné spotřebě. Pokud tato informace chybí, můžeme Vám poskytnout pouze odhad úspory založený na průměrné spotřebě.
-
Mohu přijmout novou nabídku, i když jsem již zákazníkem vítězné společnosti?
Ano, novou nabídku můžete přijmout i v tomto případě.
-
Vlastním solární panely, můžu se také zúčastnit?
Ano, můžete. Vítězný dodavatel odebere zdarma přebytky Vámi vyrobené energie, a pokud jste registrován u OTE, a.s., bude Vám nadále vyplácen zelený bonus.
-
Obdržím kompenzaci za vyprodukovanou elektřinu dodanou do sítě?
Europe Easy Energy od Vás nespotřebovanou energii odebere bez jakýchkoli poplatků. Nespotřebovaná elektrická energie a její dodávka do sítě nebude přeplacena. Pořád však budete mít nárok na Zelený bonus od OTE.